loading...

بازرگانی سایناویژن

طراحی اولین بسته بندی محصول شما ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما انتقال طرح های دو بعدی یا طرح ها و نمونه های اولیه به یک محیط سه بعدی می تواند کار شما را آسان تر کند. در این مقاله، راهنمای جامع طر

b.gholami بازدید : 51 یکشنبه 02 بهمن 1401 نظرات (0)

طراحی اولین بسته بندی محصول شما ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما انتقال طرح های دو بعدی یا طرح ها و نمونه های اولیه به یک محیط سه بعدی می تواند کار شما را آسان تر کند. در این مقاله، راهنمای جامع طراحی بسته بندی گام به گام را ایجاد کرده ایم که به شما کمک می کند بسته بندی خود را به شکلی که می خواهید با استفاده از نرم افزارهای ساده طراحی کنید.
همچنین یاد خواهید گرفت که چگونه مدل دو بعدی خود را برای چاپ آماده کنید. و در زیر، انواع مختلف تایپوگرافی را که می توانید در طرح های خود استفاده کنید، بررسی خواهیم کرد. بنابراین، اگر آماده اید که طراحی محصول را مرحله به مرحله شروع کنید، با ما همراه باشید. برای ادامه مطلب دستگاه بسته بندی اینجا کلیک کنید.

مرحله اول: نرم افزار مناسب برای شغل خود را پیدا کنید

قبل از شروع طراحی جلد، باید ببینید کدام نرم افزار برای طراحی مناسب تر است. اکثر طراحان بسته بندی طرح های دو بعدی خود را به صورت وکتور در اختیار تولیدکنندگان محصولات قرار می دهند. فایل های برداری مقیاس پذیر هستند و با استفاده از نرم افزارهایی مانند Illustrator یا Inkscape طراحی می شوند که بر اساس اشکال و خطوط کار می کنند.
تبدیل یک فایل دو بعدی به یک فایل سه بعدی نیاز به کمی ترفند دارد، اما می توانید با چند پلاگین یا نرم افزار طراحی به راحتی این کار را انجام دهید. Esko یک افزونه Illustrator است که این کار را به خوبی انجام می دهد.
همچنین می توانید محصول خود را به صورت سه بعدی سفارشی کنید و ابعاد و قطعات آن را از زوایای مختلف ببینید. برخی از توسعه دهندگان بسته ها از نرم افزار Cinema 4D برای این کار استفاده می کنند.
البته همه طراحان دانش کار با نرم افزارهای سه بعدی را ندارند و به همین دلیل استفاده از پلاگین Esco و Cinema 4D و طراحی مدل ها را با استفاده از فتوشاپ محدود می کنند که همچنان از این روش که بیشتر رایج است استفاده می کنند. کاملا آموزش دیده.
مرحله 2: شام درست کنید
Deline یک قالب دو بعدی است که در آن خطوط مختلف بسته بندی شما به طور دقیق ترسیم می شود. طرح ها در برنامه های مبتنی بر برداری مانند Illustrator با اشکال و خطوط صاف و انتزاعی ترسیم می شوند. در تصویر زیر نمونه ای از طراحی محصول را مشاهده می کنید.
در طراحی باید به طور واضح مشخص شود که مدل پکیج کجا بریده شود و کجا پانچ شود (سوراخی که باید بسته شود). برش) و خط شکسته (تا) باید در دو لایه مجزا با دو رنگ متفاوت ساخته شوند.
همچنین توصیه می شود که نام لایه های طراحی در فایل های Illustrator را به "NOT PRINT" تغییر دهید. این نامگذاری یک دستورالعمل روشن به سازنده بسته بندی است که این لایه ها در فرآیندهای چاپ بعدی در نظر گرفته می شوند.
ایجاد یک طرح اولیه بدون هیچ مثال قبلی در ابتدا می تواند دشوار باشد، اما با کمی تمرین آسان خواهد بود. بهترین راه برای ایجاد اولین طرح خود استفاده از جعبه ای است که کاملاً با ابعاد محصول شما مطابقت داشته باشد.
این جعبه را باز کنید و ابعاد آن را یادداشت کنید. از این ابعاد برای طراحی چیدمان خود استفاده کنید. برای یادگیری بهتر در این آموزش ساخت جعبه بالش را به شما آموزش دادیم.

مرحله 3: پایه سرامیکی شماره 1: جعبه فقط یک جعبه نیست

جعبه را می توان به عنوان یک جعبه باز در نظر گرفت. به اطراف خانه یا محل کار خود نگاهی بیندازید و انواع بسته بندی را امتحان کنید. در نگاه اول، همه آنها شبیه یک جعبه هستند، اما ماهیت، اندازه، عمق، شکل و اندازه آنها متفاوت است. هر کدام از آنها همچنین می توانند زبانه ها یا درهایی داشته باشند که طراحی کیس را با هم ترکیب می کنند.
در واقع، اگرچه جعبه ها اشکال مختلفی دارند، اما مهم ترین چیزی که شما به عنوان یک طراح بسته بندی باید بدانید این است که جعبه ها در دو قالب تولید می شوند: جعبه تنظیم و جعبه یا جعبه با یک در متصل به جعبه (تاشو). کارتن).
تولید جعبه تلویزیون گران است و به همین دلیل برای محصولات گران قیمت مانند جعبه تلفن همراه و جعبه هدیه استفاده می شود. این جعبه ها معمولاً در دو قسمت ساخته می شوند، قسمت بالایی درب دار و قسمت پایینی که محصول روی مقوای سفت قرار می گیرد و چاپ می شود.
اگر به فکر تولید یک محصول خاص هستید و قیمت بسته بندی برایتان مهم نیست، ست باکس ها می توانند انتخاب مناسبی باشند. در زیر می توانید یک نمونه ماکت یا پیش نمایش بسته نصب جعبه را مشاهده کنید.
از طرفی کارتن های تاشو برای محصولاتی که به صورت فله تولید می شوند مانند محصولات غذایی، لوازم خانگی و غیره استفاده می شود که این کارتن ها اغلب فقط از قالب هایی طراحی می شوند که به صورت دوبعدی برای تولیدکنندگان بسته بندی ارسال می شوند و سپس مطابق با جعبه در می آورند. به خطوط برشی که دارند. در تصویر زیر مقوای تاشو را مشاهده می کنید.
با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد، باید قالب جعبه ای را انتخاب کنید که مناسب محصول شما باشد و گران نباشد. به عنوان مثال، بسته بندی کوکی ها در جعبه های گران قیمت منطقی نیست. اما برای بسته بندی جواهرات یا کفش، جعبه ست می تواند انتخاب مناسبی باشد.

مرحله چهارم: پاتر شماره 2: انواع بسته شدن کشو را فراموش نکنید

همانطور که گفتیم اگر به انواع کشوها دقت کنید، می بینید که نحوه بسته شدن کشوها متفاوت طراحی شده است. اگرچه گره های ملوانی انواع مختلفی دارند، اما نحوه بستن جعبه ها نیز متفاوت است.
یکی از دلایل تنوع زیاد روش های بسته شدن در جعبه ها، سهولت باز و بسته شدن آن است. بسیاری از تولیدکنندگان ترجیح می دهند افراد جعبه ابزار خود را دور نریزند، بنابراین آنها را به گونه ای طراحی می کنند که قابل استفاده مجدد باشند. در

تصویر زیر، چند روش طراحی رایج برای بستن جعبه ها را نشان داده ایم:

طراحی روش جعبه بسته گاهی آسان و گاهی پیچیده است. برخی از جعبه ها طوری طراحی شده اند که نیازی به چسباندن پس از بسته بندی نیست و در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. آنها همچنین دارای انواع خاصی از جعبه ها هستند که با فرمت های استاندارد در طراحی آنها مناسب است. برخی از آنها عبارتند از:

جعبه نمایش محصول: این جعبه ها با پنجره ای طراحی شده اند تا محصول داخل آن قابل رویت باشد و برای محصولاتی که در قفسه فروشگاه ها قرار می گیرند مناسب هستند.جعبه های کشویی با لبه های قفل دار: این جعبه ها برای پوشاندن غذاهای آماده مانند رول های آماده استفاده می شوند.

جعبه های کتاب: این جعبه ها به شکل یک کتاب با در لولایی هستند. آنها اغلب از این جعبه‌ها برای بسته‌بندی نرم‌افزار، دستگاه‌های پزشکی یا لوازم آرایشی یا برای آزمایش نمونه‌های محصول استفاده می‌کنند.
مرحله 5: فکر خود را فقط به یک نوع بسته بندی محدود نکنید
بسته بندی محدود به جعبه نیست، انواع مختلفی از بسته بندی وجود دارد که اصلا جعبه نیستند اگرچه طراحی جعبه را می توان با مدل های دو بعدی اجرا کرد، اما طراحی بسته بندی های بدون گوشه مانند سیب زمینی یا فرآورده های روغنی، کیسه ها و بطری های با خطوط پیچیده می تواند ظاهر محصول شما را بهتر کند.
اینجاست که طراحی مدل سه بعدی به طراحی شما کمک می کند و آن را بهبود می بخشد.

مرحله 6: طراحی خود را منحصر به فرد کنید

یجاد یک طرح بسته بندی منحصر به فرد کار ساده ای نیست اما با کمی خلاقیت و ابتکار می توانید طرحی جالب و جالب برای بسته بندی خود ارائه دهید. اولین چیزی که باید به آن توجه کنید برند محصول و هدف آن محصول است.
لوگو، نام محصول و توضیحات محصول را در بالای بسته بندی قرار دهید. مشتریان را تنبل در نظر بگیرید، اگر نام و لوگوی محصول در جای مناسبی قرار نگیرد یا مشخص نباشد، اهمیتی به توجه نمی‌دهند و از خرید محصول شما منصرف می‌شوند.
مشتری هدف خود را هنگام طراحی بسته بندی در نظر داشته باشید. اکثر طراحان در مورد اینکه مشتری در مورد محصول چه فکری می کند نمی دانند. بهتر است قبل از طراحی با سازنده محصول صحبت کنید و مشتری هدف را به خوبی بشناسید. از محصولات مشابه ایده بگیرید و رنگ، طرح کلید و فونت مناسب متناسب با محصول را بیابید.
در طراحی محصول از روانشناسی کمک بگیرید. هر روز غرق در موجی از کالاها با هر رنگ و شکلی در قفسه ها هستیم. در این شرایط، محصولی را می خریم که بتواند از نظر احساسی ما را جذب کند.
طراحی بر اساس احساسات مشتری شامل موارد زیادی است. شما باید احساسات مشتری را درک کنید و همچنین در طراحی بسته بندی محصول، جذابیت های جذاب، سرگرم کننده و فیزیکی را در نظر بگیرید.

مرحله 7: عناصر اضافی مانند برچسب ها، بارکدها و نمادها را فراموش نکنید

پس از تهیه چیدمان و شروع به طراحی بسته بندی و افزودن گرافیک، رنگ و فونت مورد نیاز، نوبت به در نظر گرفتن فضایی می رسد که برای قرار دادن موارد ضروری و تکراری در هر محصول باید در نظر بگیرید.
ابتدا یک فضای خالی در بالای طرح بسته بندی قرار دهید. این قسمت خالی گذاشته می شود تا سازندگان محصول بتوانند تبلیغات یا برچسب های مخصوص تبلیغات خود را قرار دهند (مانند تخفیف فوری ویژه).
حداقل یک گوشه از بسته را خالی بگذارید تا فروشگاه ها بتوانند هر چیزی را که می خواهند روی آن بچسبانند. این به طراحی بسته بندی شما آسیبی نمی رساند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1303
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 37
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 39
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,172
  • بازدید ماه : 2,814
  • بازدید سال : 35,850
  • بازدید کلی : 62,353