loading...

بازرگانی سایناویژن

تفاوت ویلا‌های معمولی با ویلای هوشمند چیست ؟ این بار با تجهیزات هوشمند آشنا شدیم. نام خانه هوشمند را بدون شک بارها و ماه ها شنیده اید. ما آمده ایم که این را به فال نیک بگیریم و در مورد پری هایی ک

b.gholami بازدید : 45 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 نظرات (0)

تفاوت ویلا‌های معمولی با ویلای هوشمند چیست ؟ این بار با تجهیزات هوشمند آشنا شدیم. نام خانه هوشمند را بدون شک بارها و ماه ها شنیده اید. ما آمده ایم که این را به فال نیک بگیریم و در مورد پری هایی که به این لقب باهوش هستند صحبت کنیم. ویلای هوشمند به  لینک مربوطه مراجعه کنید.

در ابتدا بهتر است مفهوم ویلا را مرور کنیم و در مورد اینکه صاحبان ویلاهای شمال ایران چه کسانی هستند صحبت کنیم. بررسی اجمالی معانی ارائه شده برای ویلا نشان می دهد که ویلا به ساختمان بزرگی اطلاق می شود که در محیطی باز و سرگرم کننده احاطه شده است، بنابراین آنچه ویلا نامیده می شود با یک آپارتمان 40 متری در بالای یک برج بلند کاملا متفاوت است.

علاوه بر این، اکثر صاحبان ویلا در شمال کسانی هستند که ساکن شمال نیستند و ویلا را خریده اند فقط به این دلیل که می توانند در تعطیلات به جاده شمالی بروند و در زیبایی طبیعت غوطه ور شوند، پس البته ویلاهای شمال در بیشتر مواقع خالی هستند و این موضوع امنیت را در کانون توجه قرار می دهد و نیاز به دستگاه های هوشمند را اجتناب ناپذیر می کند.

زمانی را به یاد بیاورید که از تلفن معمولی به گوشی های هوشمند رفتیم. زندگی ما هم از نظر سبک زندگی و هم از نظر رفاه دستخوش تغییرات اساسی شده است. به جای اینکه فقط قادر به تماس و ارسال پیام باشیم، می‌توانیم به اینترنت متصل شویم، ایمیل بفرستیم، یا هزاران کار دیگر که امروزه می‌توانیم با استفاده از تلفن‌های هوشمند انجام دهیم. ویلاهای هوشمند نیز وضعیت مشابهی دارند. تفاوت اصلی این ویلاها در این است که تمامی دستگاه های ویلاهای هوشمند توسط یک دستگاه مرکزی که می تواند گوشی هوشمند یا کامپیوتر باشد به هم متصل و کنترل می شود.دستگاه هایی مانند قفل، دوربین، چراغ، مانیتور و .... به این سیستم متصل است.

هسته یا مغز اصلی ویلای هوشمند کجاست؟

یک ویلای هوشمند مانند بدن انسان به مغز نیاز دارد تا کل سیستم را به خوبی مدیریت و هماهنگ کند. در خانه های هوشمند مدیریت و کنترل تمامی قسمت ها بر عهده سیستم مرکز کنترل است در واقع این قسمت را می توان مغز و هسته یک خانه هوشمند دانست.

مزایای سیستم روشنایی هوشمند چیست؟

یکی از امکانات هوشمندی که تجربه ویلای هوشمند را برای شما جذاب می کند و آسایش و رفاه را برای شما به ارمغان می آورد. لامپ ها و روشنایی ها هوشمند هستند این سیستم علاوه بر توجه به رفاه و آسایش شما در استفاده صحیح از زمان و هزینه نیز تاثیر بسزایی دارد. از مزایای سیستم روشنایی هوشمند قبل از هر چیز کنترل تمام منابع نور فقط با تلفن همراه یا پنل های مخصوص است. علاوه بر روشن و خاموش کردن لامپ، می توانید روشنایی را کم و زیاد کنید و حتی می توانید رنگ نور را تغییر دهید.

هوشمندسازی ویلا از طریق کنترل درب ورودی

سیستم کنترل دسترسی یا مدیریت درب ورودی  ویلا یکی از موارد مهمی است که در ویلاهای هوشمند اجرا می شود. جدا از راحتی و آسایش کاربر، مسئله امنیت را نیز افزایش می دهد. تصور کنید درب ویلا به روی شما باز می شود، به محض نزدیک شدن ماشین شما به ویلا، چراغ ها روشن می شود و ویلا پذیرای شما خواهد بود. علاوه بر اینها، گزینه ای را نیز برای ورود با اثر انگشت و رمز عبور ارائه می دهد

مزیت دیگری که در مورد سیستم های روشنایی هوشمند می توانیم به آن اشاره کنیم، کنترل از راه دور زمانی است که از خانه خارج می شوید و کیلومترها دورتر هستید. تصور کنید خانه را ترک کرده اید و ساعاتی را به یاد بیاورید که چراغ های خانه را خاموش نکرده اید. در چنین شرایطی می توانید به راحتی به تمامی سیستم های روشنایی دسترسی داشته باشید و تنها با استفاده از یک گوشی هوشمند به راحتی آنها را کنترل کنید. جالب است بدانید که سیستم های روشنایی هوشمند به راحتی و بدون تخریب می توانند جایگزین سیستم های روشنایی سنتی شوند و آینده ای مدرن به خانه شما ببخشند.

هسته یا مغز اصلی ویلای هوشمند کجاست؟

یک ویلای هوشمند مانند بدن انسان به مغز نیاز دارد تا کل سیستم را به خوبی مدیریت و هماهنگ کند. در خانه های هوشمند مدیریت و کنترل تمامی قسمت ها بر عهده سیستم مرکز کنترل است در واقع این قسمت را می توان مغز و هسته یک خانه هوشمند دانست.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 55
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 316
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 942
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 942
  • بازدید ماه : 2,584
  • بازدید سال : 35,620
  • بازدید کلی : 62,123