loading...

بازرگانی سایناویژن

کاربرد فروش نیترات آمونیوم وفروش پتاسیم نیترات یک نمک یونی است که از کاتیون آمونیوم + (NH4) و آنیون نیترات (NO3) تشکیل شده است. فرمول شیمیایی این ترکیب NH4NO3 است. بیشترین کاربرد این ماده در تهیه کود

b.gholami بازدید : 43 سه شنبه 13 تیر 1402 نظرات (0)

کاربرد فروش نیترات آمونیوم وفروش پتاسیم نیترات یک نمک یونی است که از کاتیون آمونیوم + (NH4) و آنیون نیترات (NO3) تشکیل شده است. فرمول شیمیایی این ترکیب NH4NO3 است.

بیشترین کاربرد این ماده در تهیه کودها و مواد منفجره و به عنوان یک ماده مغذی برای رشد آنتی بیوتیک ها و مخمرها می باشد.

 نیترات آمونیوم نمک اسید نیتریک آمونیوم است. این ماده به عنوان کود، اکسید کننده و مواد منفجره عمل می کند.

کاربرد نیترات آمونیوم

نیترات آمونیوم امروزه کاربردهای زیادی دارد، اما از نظر من مهمترین کاربرد نیترات آمونیوم این است که در کشاورزی و صنایع نظامی استفاده می شود.

نیترات آمونیوم در کشاورزی

ببینید امروزه مهمترین و مهمترین کاربرد نیترات آمونیوم استفاده از آن در کشاورزی است، شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا باید از این نوع ماده در کشاورزی استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگویم که از این نوع مواد در کشاورزی استفاده می شود، زیرا این ماده در کودها بسیار مفید است، بنابراین می توانید از نیترات آمونیوم در کودهای کشاورزی استفاده کنید و این یک سوال است. سوال دیگری که برای شما پیش می آید چرا و کاربرد نیترات آمونیوم در کودهای کشاورزی چیست؟

بنابراین مزیت اصلی این نوع کود این است که 34 درصد نیتروژن در کود وجود دارد، بنابراین ممکن است از خود بپرسید که آیا این کود بهتر از کود اوره است؟ در جواب باید بگویم خیر، همانطور که درست است 34 درصد نیتروژن دارد اما هیچ تفاوتی و برتری با کود اوره ندارد و تنها مزیت این کود این است که وقتی از نیترات آمونیوم در کود استفاده می شود باعث می شود. نیتروژن موجود در کود علاوه بر پایداری باعث می شود که دیگر نیتروژن در کود از بین نرود.

نیترات آمونیوم در صنایع نظامی

امروزه سوال اصلی مصرف کنندگان این است که نیترات آمونیوم در صنایع نظامی چه کاربردی دارد؟ ببینید به طور کلی امروزه از نیترات آمونیوم برای ساخت بمب دستی و از طرفی ساخت بمب اتمی استفاده می شود، متأسفانه باید گفت که بدترین کاربرد همین استفاده است، امروزه ساخت بمب با نیترات آمونیوم بسیار ساده است.

از آنجایی که می توانید به راحتی یک بمب نیترات آمونیوم را با دست بسازید، ممکن است از خود بپرسید که آیا نگهداری نیترات آمونیوم در زیر نور مستقیم خورشید باعث این امر می شود؟ آیا بمب منفجر می شود؟ بله، در پاسخ باید بگویم که 100% باعث انفجار می شود، ببینید نیترات آمونیوم مانند انبار باروت است و نور مستقیم خورشید مانند جرقه است.

در نتیجه توصیه می شود اولاً هرگز از این ماده برای ساخت نارنجک دستی استفاده نکنید، ثانیاً در صورت استفاده سعی کنید آن را از نور مستقیم دور نگه دارید، اگر منفجر شد ممکن است باعث یک سری اتفاقات جبران ناپذیر شود. شما، حالا که کاربرد نیترات آمونیوم را متوجه شدید، بهتر است به انبار این ماده بروید و آن را با شما نگاه کنید، با ما همراه باشید.

ذخیره سازی نیترات آمونیوم

ببینید امروزه ذخیره سازی آمونیوم بسیار مهم و مهم است، وقتی این نوع مواد را به درستی ذخیره نمی کنید و خواص آن از بین می رود دیگر به درد شما نمی خورد و حتی چیزهایی که در آن است، از آمونیوم استفاده کرده اید. نیترات، که باعث آسیب می شود

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اگر نیترات آمونیوم را به اشتباه در کود ذخیره کنید چه اتفاقی می افتد؟ببینید، به طور کلی باید به شما بگویم که وقتی خاصیت نیترات آمونیوم در کود از بین برود باعث ایجاد مشکلاتی در گیاهان شما می شود و علاوه بر آن این واقعیت که نیترات آمونیوم دیگر نیتروژن را به خاک شما نمی رساند، همچنین باعث آسیب به محصول می شود.

در نظر بگیرید همانطور که در متن ذکر شد این ماده یک ماده منفجره است و حتی زمانی که در کود استفاده می شود کود را منفجر می کند بنابراین حتی اگر کود در جایی باشد اگر گرم باشد احتمال ترکیدن آن وجود دارد. منفجر شود، پس توصیه می شود آن را در کمترین دما یا در مکانی که دمای متعادلی دارد و گرم نیست نگه دارید، نیترات آمونیوم چیست؟ بیایید به موضوع آخر یعنی نتیجه گیری برویم، با ما همراه باشید.

نتجه گیری نیترات آمونیوم

در پایان به این نتیجه می رسیم که امروزه نیترات آمونیوم 2 کاربرد اصلی دارد. کشاورزی و صنایع نظامی، اما هنوز چیزی باقی مانده است اگر در این سال ها مراقب باشید چهارشنبه در سوریه بتوانید بمب بسازید.

منبع 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1281
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 49
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 306
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 861
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 861
  • بازدید ماه : 2,503
  • بازدید سال : 35,539
  • بازدید کلی : 62,042