loading...

بازرگانی سایناویژن

 بسته بندی عموما برای محافظت از محصول پس از تولید و رسیدن به موقع به مشتری و کاربر نهایی استفاده می شود. همچنین می توان از بسته بندی سه بعدی برای نمایش پیام های تبلیغاتی برند استفاده کرد. بسته بن

b.gholami بازدید : 48 دوشنبه 19 تیر 1402 نظرات (0)

 بسته بندی عموما برای محافظت از محصول پس از تولید و رسیدن به موقع به مشتری و کاربر نهایی استفاده می شود. همچنین می توان از بسته بندی سه بعدی برای نمایش پیام های تبلیغاتی برند استفاده کرد. بسته بندی دارو با بسته بندی های دیگر متفاوت است. دستگاه بسته بندی مواد دارویی اینجا کلیک کنید.

دلیل آن لحظاتی است که باید در تولید آن در نظر گرفته شود. در صورت عدم توجه به این نکات، کار بسته بندی با مشکلات مختلفی مواجه می شود. در این مقاله در مورد نکات مهم بسته بندی دارویی و مسائل مربوط به آن صحبت خواهیم کرد. تا آخر با ما باشید

نکات مهم بسته بندی 

یکی از مهمترین نکاتی که در بسته بندی داروها باید در نظر گرفته شود، حفظ سلامتی است. داروهای آلوده می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. اما موضوع این نیست. منابع دیگر در دسترس است. از گزاره نقطه بسته بندی داکامی می توانم کلمات زیر را بگویم.

طراحی و ساخت جعبه بسته بندی دارو باید کاملاً مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی باشد.

در طراحی جعبه دارو باید به نمایش هشدارهای ضروری و مهم با رنگ خاصی توجه شود.

برخی از داروها برای افراد نابینا و کم بینا ساخته می شوند. به همین دلیل باید از خط بریل بر روی بسته بندی این داروها استفاده شود.

جعبه بسته بندی دارو باید به گونه ای طراحی شود که اطلاعات مهمی مانند تاریخ ساخت و تاریخ انقضا در آن درج شود.

جعبه برخی از داروها باید مهر و موم باشد. به همین دلیل مواردی مانند برچسب اصالت کالا یا برچسب حرارتی باید روی آنها استفاده شود.

اندازه جعبه باید مطابق با استانداردهای اعلام شده باشد. همچنین این بسته بندی باید برای بهبود فرآیند بسته بندی و افزایش راحتی حمل و نقل و نگهداری در داروخانه ها بهینه شود.

شکل ها و علائم شناسایی باید به درستی روی جعبه استفاده شود.

ساختار بسته بندی داروها به ویژه داروهای خاص باید به گونه ای باشد که استفاده از آنها برای کودکان آسان نباشد.

با توجه به الزامات بهداشتی فرآیند تولید بسته بندی دارویی، فرآیند تولید بسته بندی دارویی باید کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست باشد.

طراحی بسته بندی دارو

باید بدانید که در فرآیند ساخت دارو، طراحی بسته بندی دارو را نیز در نظر می گیرند. همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین نکات در بسته بندی داروها حفظ سلامت و جلوگیری از آلودگی داروها است.

چاپ جعبه دارو

در چاپ کارتن دارو باید نکاتی را در نظر گرفت. نادیده گرفتن این نکات می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. مهم ترین نکاتی که در چاپ جعبه دارو باید در نظر گرفت عبارتند از:

برای چاپ بسته بندی دارو باید مراحل مختلفی از جمله طراحی، نمونه برداری و چاپ اولیه انجام شود.

داروها تنوع زیادی دارند و به همین دلیل جعبه آنها در اندازه های مختلف و تنوع بسیار زیادی تولید می شود. نکته مهم در این امر طراحی سایز مناسب و استفاده از اصول طراحی دارو و بسته بندی است.

هنگام چاپ روی جعبه دارو توجه داشته باشید که بخشی از اطلاعات باید به زبان فارسی و انگلیسی روی جعبه چاپ شود.

روش های چاپ روی جعبه دارو

به طور کلی روش های چاپ را باید به دو دسته تقسیم کرد. این روش ها عبارتند از:

1- چاپ غیر تخت و مستقیم

در این روش چاپ ناهموار به معنای سطح چاپگر است. یکی از تکنیک های چاپ غیر تخت و مستقیم، تکنیک چاپ فلکسو می باشد.

انواع بسته بندی دارو

داروها در اشکال و انواع مختلفی مانند شربت، قرص، آمپول، کپسول و ... تولید می شوند. به همین دلیل بسته بندی داروها با یکدیگر متفاوت است. موارد زیر از جمله مهم ترین انواع بسته بندی دارو هستند.

1- ظروف شیشه ای

2- ظروف پلاستیکی

3- بسته بندی سلولزی (مقوا)بسته بندی داروی ایرانی و خارجی

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که کیفیت داروهای تولید شده در ایران بسیار بالاست. اما هنوز هم بسیاری از مردم دوست دارند داروهای خارجی بخرند. یکی از مهم ترین مواردی که باعث این پرونده شد، تفاوت بسته بندی داروی ایرانی و خارجی است.

بسته بندی داروهای خارجی معمولا جذابیت بیشتری نسبت به بسته بندی داروهای مشابه تولید و بسته بندی در ایران دارد. این امر باعث شده است که مردم علاقه بیشتری به خرید داروهای خارجی داشته باشند زیرا می توانند بسته بندی آنها را ببینند.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1281
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 63
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 231
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 426
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 426
  • بازدید ماه : 2,068
  • بازدید سال : 35,104
  • بازدید کلی : 61,607