loading...

بازرگانی سایناویژن

آموزش رنگ آمیزی گلدان های سفالی: گلدان بستر و محل زندگی گل های آپارتمانی است، داشتن گلدان های زیبا با طراحی خاص می تواند زیبایی گیاهان شما را دو چندان کند. همچنین از گلدان هایی با طرح ها و رنگ های خاص

b.gholami بازدید : 64 یکشنبه 25 تیر 1402 نظرات (0)

آموزش رنگ آمیزی گلدان های سفالی: گلدان بستر و محل زندگی گل های آپارتمانی است، داشتن گلدان های زیبا با طراحی خاص می تواند زیبایی گیاهان شما را دو چندان کند. همچنین از گلدان هایی با طرح ها و رنگ های خاص می توان برای طراحی محیط اطراف خود استفاده کرد. در این مقاله به نحوه رنگ آمیزی گلدان های سفالی می پردازیم. امیدواریم از طراحی و رنگ آمیزی گلدان های خود لذت ببرید.خرید گلدان میناکاری اینجا  کلیک کنید.

مراحل رنگ آمیزی ظروف سفالی:

ابتدا باید سطح قابلمه را به خوبی تمیز کرد، یعنی با سمباده می توان سطح گلدان را به خوبی صاف کرد تا تمام ناهنجاری ها برطرف شود. برای این کار بهتر است از سمباده ریز استفاده کنید تا خطوط عمیقی روی سطح گلدان ایجاد نشود. این عمل باعث می شود که رنگ بهتر روی سطح کار بنشیند.

سپس آن را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. همچنین می توانید  گلدان ها را چند ساعت در آب با دمای معمولی یا یک ساعت در آب ولرم خیس کنید و در این مدت سطح آنها را با برس یا دستمال تمیز کنید و دوباره در آب قرار دهید و چند ساعت در فضای باز بگذارید تا خشک شوند. خوب وجود رطوبت در سطح بدنه یکی از عوامل خرابی در رنگ آمیزی ظروف سفالی است.

پس از خشک شدن گلدان ها آماده رنگ آمیزی هستند. نکته ای که در اینجا مطرح می شود این است که اساساً این گلدان ها پس از رنگ آمیزی و در صورت کاشت گیاه در داخل آنها و انجام آبیاری (که یک روند اجتناب ناپذیر رشد گیاه است) کیفیت رنگ اصلی خود را از دست می دهند. یعنی یا رنگ آن کدر می شود و یا به دلیل ماندگاری مواد محلول بعد از تبخیر آب، لکه های سفید رنگی در قسمت هایی از بدنه گلدان ظاهر می شود.

این مشکلات راه حل هایی دارند که عبارتند از:
قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی، از چسب چوب رقیق شده در تمام سطح گلدان استفاده کنید. این لایه می تواند منجر به رنگ آمیزی بهتر بدنه و تا حدودی ماندگاری و شفافیت آن شود.

رنگ آمیزی و عایق کاری بدنه داخلی گلدان می تواند تا حد زیادی از عبور آب از بدنه داخلی به بدنه بیرونی گلدان جلوگیری کرده و ماندگاری رنگ روی بدنه بیرونی را افزایش دهد.

می توانید گیاه را در یک گلدان پلاستیکی کوچک بکارید و گلدان پلاستیکی را در گلدان سفالی قرار دهید. بنابراین در همان زمان آب با سطح گلدان تماس پیدا کرد. این محلول مخصوصاً برای گلدان هایی که به نور مستقیم خورشید نیاز دارند، مناسب است، اما با گرم شدن سطح بدنه پلاستیکی گلدان، ریشه آنها گرم می شود.

در واقع نور به جای اصابت به بدنه گلدان پلاستیکی که گلدان اصلی است به گلدان سفالی که جنبه تزئینی دارد می خورد و این مشکل نقش مهمی در جلوگیری از داغ شدن گلدان پلاستیکی دارد و در نتیجه به ریشه گیاه آسیب می رساند.

برای رنگ آمیزی گلدان های سفالی می توان از مواد مختلفی استفاده کرد، اما ساده ترین آنها که به راحتی از فروشگاه های رنگ تهیه می شود، رنگ های اکریلیک هستند. البته از اسپری های رنگ آماده هم می توان استفاده کرد اما در نظر داشته باشید که اگر می خواهید از اسپری استفاده کنید بهتر است از گلدان های سفالی که سطح صاف و بسیار تمیزی دارند استفاده کنید.

تنوع رنگ میناکاری 

همچنین تنوع رنگ و طرح در هنگام استفاده از رنگ های اسپری کمی کمتر از زمانی است که از رنگ های اکریلیک به کمک قلم مو استفاده می کنید و طرح مورد نظر را روی بدنه گلدان اجرا می کنید. رنگ های اکریلیک علاوه بر تنوع رنگ، تقریباً سریع خشک می شوند و به راحتی می توان آنها را روی سطوحی مانند سرامیک استفاده کرد. اما سطحی که این نوع رنگ روی آن استفاده می شود باید خشک و عاری از رطوبت باشد.

استفاده از موادی که به عنوان پرایمرهای اکریلیک شناخته می شوند به عنوان اولین مرحله شناخته می شود و به رنگ و ماندگاری رنگ قبل از اعمال رنگ های واقعی کمک می کند. رنگ های اکریلیک نیز باید قبل از استفاده رقیق شوند.

برای استفاده از این رنگ ها و تحقق طرح ممکن است به چندین قلم مو با ضخامت های مختلف نیاز داشته باشید پس خیلی بهتر است ابتدا طرح خود را روی کاغذ پیاده کنید و در مورد آن و رنگ های مورد نیاز خود تصمیم نهایی را بگیرید و سپس از ابزار استفاده کنید. نیازهای خود را به طور کامل و سپس برنامه نقاشی را شروع کنید.

منبع

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1281
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 60
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 288
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 689
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 689
  • بازدید ماه : 2,331
  • بازدید سال : 35,367
  • بازدید کلی : 61,870