loading...

بازرگانی سایناویژن

مخزن آب  به یک ظرف دربسته گفته می شود که برای ذخیره آب استفاده می شود. مخازن آب با توجه به نوع آبی که ذخیره می کنند متفاوت است. بنابراین به دو دسته مخازن آب شرب و غیر شرب تقسیم می شود. مواد اولیه

b.gholami بازدید : 42 شنبه 21 مرداد 1402 نظرات (0)

مخزن آب  به یک ظرف دربسته گفته می شود که برای ذخیره آب استفاده می شود. مخازن آب با توجه به نوع آبی که ذخیره می کنند متفاوت است. بنابراین به دو دسته مخازن آب شرب و غیر شرب تقسیم می شود. مواد اولیه ای که برای تولید مخازن استفاده می شود از تنوع بالایی برخوردار است. مخزن فلزی آب آشامیدنی، مخزن آب پلیمری و مخازن آب بتنی از جمله مخازنی هستند که برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرند.

قرار گرفتن در عمق کمتر از سطح زمین باعث می شود تا آب جاری به سمت مخازن خود هدایت شود و در عین حال عمق کمتر آب را خنک تر می کند. علاوه بر مخازن آب، سایر مخازن آب نیز مورد استفاده عموم قرار می گرفت. به عنوان مثال، مخازن خارجی خانگی به نام حوضچه های آب که در مقاطع زمانی معینی از طریق کانال های شبکه آبیاری شهری با آب پر می شدند، از دیرباز در ایران رایج بود. البرز مخزن اینجا کلیک کنید.

البته از آنها برای نوشیدن استفاده نمی شد. معمولاً در محله ها آب انبارهای بزرگی برای استفاده عموم ساخته می شد و آب آن کیفیت بهتری داشت و برای آشامیدن مردم استفاده می شد. آب دریاچه ها معمولاً برای توالت و شستشو استفاده می شد.

کاربردهای مخزن آب

شاید در ابتدا مخازن آب اصفهان تانک تنها وظیفه ذخیره سازی و مصرف روزانه آب آشامیدنی را بر عهده داشتند، اما امروزه در بسیاری از مناطق از این مخازن استفاده می شود.

تامین آب آشامیدنی و مصرفی ساختمانهای مسکونی
اطفاء حریق از آتش نشانی
آبیاری محصولات زراعی در کشاورزی

انواع مخازن آب
طراحی و ساخت مخازن آب در ابتدا با سنگ، چوب و خاک رس آغاز شد، اما به این مواد ختم نشد. امروزه مخازن آب بر اساس مواد دیگری ساخته می شوند و در نتیجه مخازنی ساخته می شوند که از بسیاری جهات بهتر از اجداد خود هستند.

اما صرفه جویی در مصرف آب به این سادگی نیست. در حال حاضر مخازن مختلفی وجود دارد که هر کدام برای نگهداری نوع خاصی از آب و کاربرد خاصی مناسب ترند، پس کدام یک از این مخازن برای استفاده شما مناسب تر است؟

مخزن پلی اتیلن

به جرات می توان گفت که امروزه مخازن پلی اتیلن پرکاربردترین نوع مخزن هستند. این مخازن در تمامی صنایع از ساخت و ساز و کشاورزی گرفته تا صنایع شیمیایی کاربرد دارند. همچنین اخیراً برداشت آب باران نیز به این کاربردها اضافه شده است. اما بیشتر ما مخازن پلی اتیلن را به عنوان منبع آب آشامیدنی (مخزن آب آشامیدنی) در ساختمان های خود می شناسیم.

مخازن پلی اتیلن در اشکال و اندازه های مختلفی تولید می شوند تا بتوان از آنها در کاربردهای مختلف استفاده کرد. رایج ترین انواع مخازن پلی اتیلن شامل مخازن افقی، مخازن عمودی، مخازن یا مخازن آسان، مخازن مکعبی و مخازن قیفی می باشد.

مخزن آب پلیمری

مخازن آب بتنی معمولاً برای ذخیره سازی و پیش تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. برای آب بندی این مخازن آب از پوشش های اپوکسی، قیر و پلی یورتان استفاده می شود. مخازن آب پلیمری یکی از بهترین انواع مخازن ذخیره آب هستند. این مخازن وزن کم و مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارند.

اما دلیل فراوانی مخزن پلی اتیلن چیست؟
قیمت قابل قبول
وزن کم
جابجایی آسان
نصب آسان
مقاومت در برابر ضربه
مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV)
برخی از این مخازن ضد جلبک هستند
تمام مخازن آب در وب سایت مخزن آب دارای این موارد هستند.

مخزن فلزی

کاربردهای این مخازن بسیار متنوع است شما می توانید از بین مخازن استیل یا گالوانیزه یکی را انتخاب کرده و از آنها برای ذخیره آب استفاده کنید. به غیر از مخازن استنلس استیل، نقطه ضعف سایر مخازن، احتمال خوردگی و زنگ زدگی است، به خصوص اگر به درستی روکش نشده باشند.

نکته ای که باید در مورد استفاده از این مخازن بدانید این است که پوشش داخلی این مخازن باید متناسب با کاربری مورد نظر شما باشد، پس در هنگام خرید به پوشش داخلی این مخازن توجه کنید.

بالش یا مخزن تاشو

مخازن بالش انعطاف پذیر یا مخازن تاشو یک مزیت بزرگ دارند. هر جا که نیاز دارید آب را با خود ببرید! کاربرد ایده آل این مخازن استفاده از آنها برای کمپینگ، امداد رسانی و غیره در مواقعی است که نیاز به ذخیره موقت آب است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1282
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 59
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 319
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 972
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 972
  • بازدید ماه : 2,614
  • بازدید سال : 35,650
  • بازدید کلی : 62,153